fbpx
Oldal kiválasztása

Akik elvégzik a jobb agyféltekés rajz tanfolyamokat, elkezdik kicsit másként látni a világot.

Gazdagabban!

Olyannak, amilyennek korábban nem látták, nem láthatták, mert nem sajátították el az alapvető készségeket, amelyek segítségével új viszonylatokat vehetnek észre.

 

 

„A jobb agyféltekés rajzolás egy eszköz, nem a cél!

A cél egy másfajta gondolkodás képességének a megszerzése, egy másfajta információ feldolgozási módszer.”

Betty-Edwards-könyvBetty Edwards, amerikai művész és kutató, a jobb agyféltekés rajz-módszer kitalálója írja ezeket a gondolatokat könyvében.

Mi komolyan vettük, amit írt, és végig gondolva ezt, kitaláltuk, megalkottuk, létrehoztuk a jobb agyféltekés módszert az online marketing területén.

Hiszen Betty Edwards nem csak a rajzolás területén hitt a jobb agyfélteke mindenhatóságában, hanem egészen más szakmák és területek képviselőinek is segített a gondolkodásukat sokkal kreatívabbá tenni ezzel a speciális „J” módszerrel.

 

 

Íme, néhány példa, ahol kipróbálták és sikerrel használták:
„egészségügyi iskolák, színművészeti műhelyek, vállalati tréningek, játékvezetői kurzusok, ingatlanok marketingjével foglalkozó egyesülések, pszichológusok, fiatalkorú bűnözők nevelői, fodrászok, sőt még magánnyomozó tanfolyamok is.”

Nyilván a leglátványosabb eredmények a jobb agyféltekés rajzolásban voltak és vannak. Ezért ezen a területen terjedt el leginkább.

A múlt század hetvenes éveiben, amikor az első kísérletek elindultak, nem léteztek a számítógépeknek még csak az ősei, és sehol nem volt még az online marketing!
Hogy ez miért érdekes, arra mindjárt rátérek, hiszen alapvető jelentősége van szempontunkból.

Edwards abból indult ki, hogy a „rajzolás alapvető készség, mely csak néhány összetevőt igényel.”

Ezen a sommás megfogalmazáson én magam is igen csak meglepődtem, hiszen a képzőművészetben, vagy ahhoz nagyon közel telt szinte az egész életem.
Évekig készültem, tanultam rajzolni, amíg felvettek a főiskolára, rajz szakra. Később művészettörténészként, galériásként, majd design stúdió vezetőként közelről megtapasztaltam, hogy a rajzolás, és tovább menve a művészet, bizony egyáltalán nem egy egyszerű dolog, és pláne nem egy alapvető készség! Nagyon sok kiállítást, és műtermet láttam belülről, tehát úgy gondoltam van tapasztalatom.

Erre jön a nagyobbik lányom, aki tehetséges és sikeres orvos, de soha nem tudott különösebben rajzolni, és letesz elém egy jobb agyféltekés módszerrel készült, tökéletesen megrajzolt lovat!

No, ez volt az a pillanata az életnek, amikor újra kellett gondolni sok korábbi tapasztalatot.
Ez 2 évvel ezelőtt történt.

Vettünk egy nagy levegőt, újra gondoltuk a módszereinket, és megalkottuk a jobb agyféltekés, online marketing oktatási szisztémát!

Mindezt, megelőzően egy fél évvel, kidolgoztunk egy online marketing oktatási tananyagot azért, hogy segítsünk a munkatársainknak egy hatékony, online alapon működő üzletet építeni. Láttuk azonban sokaknál, hogy bizony nagyon bonyolult rendszer ez, amíg nem beszéled a nyelvezetét.

Bele is tört sok jó szándékú kollégánk bicskája.

Viszont, ha szívből és őszinte hittel keresel, akkor az Univerzum jeleket ad!

Ilyen jel volt nekünk, a nagylányunk lovat ábrázoló rajza is, és a jobb agyféltekés módszer.
Persze, hallottunk már róla korábban, de nem tulajdonítottunk neki nagy jelentőséget, hiszen nem ismertük és annyi csoda tévő rajzi módszerrel találkoztunk már, amelyek mind jók voltak a maguk módján valamire, de egyik sem volt ennyire átütő.

Mindig is kerestem az üdvözítő utat a rajzhoz a művészet lényegéhez, hiszen ez a szakmám. Olvastam korábban Leonardo naplóját, hiszen én magam is szerettem volna tudni, mitől lettek nagyok ezek a művész óriások. Apróra szedtem Van Gogh, és sokak mások írásait, festői tanulmányait, gondolatait, de ennyire alapvető, az agykutatásra alapozó módszerrel még nem találkoztam, mint Betty Edwards munkája a jobb agyféltekés rajzról.

Az, hogy az orvos lányunk a szabad idejében pont erre jelentkezik és, hogy pont akkor mutatta meg a ló rajzot, amikor erre a legfogékonyabbak voltunk az több mint sorsszerű.

Most jöjjön az a gondolatsor, ami miatt ez a tudásanyag megszületett.

Betty Edwardsnak van egy figyelemre méltó elmélete arról, hogy a felnőttek miért rajzolnak olyan egyszerűsített rajzokat, és legtöbben ezeknél is maradnak.

Gyakorlatilag gyermekkori sémákat követnek!

 

Az agyunk sokkal kényelmesebben érzi magát „B-módban”, azaz bal agyféltekés módban, ahol nyelvi fogalmakkal képes a körülöttünk lévő dolgokat értelmezni. Ezt tanuljuk évtizedeken keresztül az iskolában és az életben is. Valamilyen szinten évezredek óta ez a B-mód egy evolúciós előny volt!

Ahogy növünk, és magasabb osztályokba kerülünk az iskolában, úgy fogynak a rajz órák és egyszer csak el is tűnnek.

Tehát nem fejlesztjük, és pláne nem tudatosan a jobb agyféltekénket megfigyelésekkel, hanem a B módszernek, és az agyunk energiatakarékos üzemmódjának megfelelő sémák irányába megyünk el.

Ez tökéletesen elegendő szint a legtöbb embernek a munkája, és az egész élete során.
Kicsit gáz, amikor a gyerekünk, unokánk ügyesebben alkot néhány évesen, de a felnőttek hamis bölcsességével könnyen túl lendülünk az egészen. S mire felnőnek a gyerekek, addigra ők is átveszik ezeket az agy-takarékos sematikus döntési mechanizmusokat.

Pedig Edwards szerint, és egyre jobban hiszek neki, pusztán 5 dolog kell a rajzoláshoz:

„A rajzolás öt alapvető készsége:

Egy: A szélek észlelése

Kettő: A terek észlelése

Három: A viszonyok észlelése

Négy: A fények és árnyékok észlelése

Öt: A teljesség (gestalt) észlelése

Természetesen a nagybetűs Művészethez, a gazdag képi világú, kifejező rajzokhoz további alapvető készségek kellenek. Mindössze két ilyen készséget találtam: az emlékezetből rajzolás és a képzeletből rajzolást.” írja a szerző.

Ez, azért nem olyan sok valljuk be őszintén. De ha nem tanuljuk meg, és nem gyakoroljuk be ezeket, akkor elvesznek a részletek! Elveszik a részletek, a finomságok az árnyalatok észlelésének a képessége a vizuális életünkből!

És persze nincs árnyalt részlet gazdag rajztudás sem.

pálcika-hóemberÍgy születik a felnőtteknél a pálcika, pálcika hóember szintű rajz. A metaforikus gondolkodásunkhoz elegendő, hiszen csak gondolj a KRESZ táblákra. Egyszerűek, mint a bot, és jól elvagyunk vele.

Agy takarékos üzemmód!

A kutya azonban a 6. és a 7. készségnél van eltemetve, amennyiben igazi művészet felé kacsintgat valaki! Azonban nekünk most nem kell elmenni odáig a jobb agyféltekés módszertanban.

Most gondolj az online marketingre!

Gyermekkorodban még annyi ismeretet sem kapsz erről, hogy „pálcika, pálcika, hóember”!

Tehát, még agytakarékos sémád sincsenek, mire felnősz!

Nincs, mire felépíteni az online életed, pedig ma már ebben a netes világban mindenhol ez vesz körül.

Nem tudsz tájékozódni rendesen, nem tudod hol csapnak be, vagy csak egy teljesen „ártatlan” marketing folyamat természetes része vagy.

Kiben, és miben bízhatsz, mert ismered a rendszerét, tehát szinte tudod mi fog következni, és csak akkor kell meghúzni a vészharangot, ha valami nagyon eltérőt tapasztalsz.

Ez is egy séma! Ez is egy modern 21. századi online marketing séma, hiszen az agyad itt is, energiatakarékos üzemmódban akar dolgozni!

Szóval mi, többek között, ezt ismertük fel Betty Edwards jobb agyféltekés módszerének tanulmányozása közben.

Azaz, úgy akarnak ma online értékesíteni, úgy akarnak otthonról online dolgozni, nagyon sokan, hogy nincsenek alapvető „pálcika, pálcika, hóember” ismereteik az online marketingről.

Ezen pedig egy módon lehet segíteni.

Kreativitással, és rendszer ismerettel, amit ezzel a jobb agyféltekés módszerrel lehet a legkönnyebben megszerezni.

Az elmúlt két évben teszteltük az online marketing tanítás jobb agyféltekés módszertanát. Mára sok tapasztalat van a kezünkben.

Látjuk, hogy ki kell nyitni a kreativitás felé még jobban, hiszen az online rendszerek megismeréséhez, és az izgalmas és hatékony tartalom íráshoz ezen keresztül vezet az út.

Ennek első lépése most a JobbATOM Kreatív Stúdió elindítása.

 

Share This

Share This

Share this post with your friends!