fbpx
Oldal kiválasztása

brain-agyMint ahogyan a jobb agyféltekés képek rajzolásánál, itt is, a jobb agyféltekés  online marketingben, először viszonyítási pontokat, referencia pontokat veszünk fel. Persze egészen másként, mint a rajzban. Nálunk az elérendő cél, és az ehhez szükséges eszközrendszer a mérvadó.
Kontextusba helyezzük ezek segítségével az egész munkánkat. Hol tartunk most, hova akarunk eljutni. Mink van, mire van szükségünk a cél elérésére. Milyen eszközök állnak rendelkezésünkre, ezek közül, miket használunk, milyen sorrendben. Milyen hálót építünk, és milyen útvonalakat tervezünk.
Fordítsuk le, érthetőbb nyelvre, először a jobb agyféltekés rajz nyelvén!

Betty Edwards szerint, és egyre jobban hiszek neki, pusztán 5 dolog kell a rajzoláshoz:

„A rajzolás öt alapvető készsége:

Egy: A szélek észlelése

Kettő: A terek észlelése

Három: A viszonyok észlelése

Négy: A fények és árnyékok észlelése

Öt: A teljesség (gestalt) észlelése

Természetesen a nagybetűs Művészethez, a gazdag képi világú, kifejező rajzokhoz további alapvető készségek kellenek. Mindössze két ilyen készséget találtam: az emlékezetből rajzolás és a képzeletből rajzolást.” írja a szerző.

Az üzleti életben, az online marketingben ezek az alap készségek természetesen  mások, de nagyon érdekesen megfeleltethetők egymásnak a fogalmak.
Íme:

“• a szélek (határvonalak),
• a negatív terek (üzleti szóhasználatban: fehér terek),
• a viszonyok (a probléma részei, arányaiban és egészében vizsgálva),
• a fények és árnyékok (az ismertből következtetünk a még nem ismert- re) és
• a probléma gestaltjának (a részek illeszkedése vagy nem illeszkedése) elveit használják.”

Mi a jobb agyféltekés online marketingben még sok más fogalmat, és történetet bevonunk a tanulási folyamatba. A fenti példa viszont egyértelműen mutatja, hogy az USA-ban, ahol köztudottan az üzleti, és marketing kultúra sokkal előrébb tart, ezek az analógiás módszerek, a múlt század nyolcvanas éveitől benne vannak az üzleti és oktatási gyakorlatban.

A második lépésben pedig mi ezekre az alap szövetekre rétegeket helyezünk az újdonságokat, amelyek segítenek még eredményesebbé tenni a folyamatokat.

Mint, ahogy egy festménynél, is felkerülnek a vázlatra a kidolgozott részek, a lazúrok, a védő és záró rétegek.
Itt is, az online marketingben, ugyan úgy, mint egy autógyártásnál, először jön a karosszéria, az belemegy egy rozsdamentes fürdőbe, utána elindul egy előre megtervezett úton, egy futószalagon, ahol emberek vagy robotok, teszik rá, bele az egyre bonyolultabb alkatrészeket.
Amikor a lengés csillapítókat, a motor blokkot szerelik, még nem teszik bele a sztereó rádiót vagy a navigációt. Assistance szolgáltatásokra képes táv navigációt, a különböző érzékelőket és vezetést segítő, helyettesítő elektronikát.
Majd csak akkor, amikor eljön az ideje.

Ezek a maguk módján igen bonyolult rendszerek és modulonként szerelik össze, amikor éppen ott van a sora, és ideje.

A Jobb Agyféltekés Online Marketing tanulás során, szintén modulokból rakjuk össze a nagy képet.
A nagy rendszert kisebb darabokra szedve modellezhetjük le a folyamatokat.
Tehát a jobb agyféltekés rajz módszertana is egy eszköz, amelynek segítségével megtanulhatjuk hatékonyan használni az agyunk mindkét féltekéjét. A kreatívat, a jobb agyféltekét, az eszközök és a mód kitalálásában, és a bal agyféltekét a logikus rendszer összerakásában.

Így, egy egyensúlyi helyzetet teremthetünk a bal és a jobb agyfélteke között, hiszen manapság, a bal az uralkodó, a jobb rovására. De egyre erősödik az utóbbi 20 évben a mesterséges intelligencia térnyerésével, a jobb agyfélteke evolúciós előnyének előre törése.

Share This

Share This

Share this post with your friends!